قرارداد همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی ودانشگاه «اوفا» روسیه

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۱ کد : ۲۵۴۲۷ خبر روز همکاری های بین الملل
تعداد بازدید:۶۶
در دیدار روسای دو دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه ضروررت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین المللی تاکید شد.
قرارداد همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی ودانشگاه «اوفا» روسیه

به گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی، هیاتی متشکل از دکتر «وادیم زاخاروف»، رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفا، خانم دکتر «ریتا فیلیپووا»، معاون بین الملل دانشگاه و خانم دکتر «امینا اوزاوا» رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین بین الملل دانشگاه اوفای روسیه، با حضور در دانشگاه علامه طباطبائی با رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص زمینه های همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه تشکیل یافته بود، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای  کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای توسط طرفین امضا شد و بر أساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس­ های تعیین شده ­ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه ­ای دانشگاه علامه طباطبائی و نیز دانشگاه علامه طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین­ الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه خواهند داد.

در ابتدای این دیدار دکتر نرگس سنائی رئیس گروه گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان روس به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره نموده و تاکید نمودند امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

 سپس دکتر معتمدی، رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به همکاری­ های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه های مشترک همکاری ­ها و وحدت­ نظر در مورد مناسبات بین­ المللی و در راستای منافع دو کشور زمینه­ساز توسعه همکاری های روزافزون شده است. او با اشاره به همکاری­ های دانشگاه­ های روسیه با دانشگاه علامه طباطبائی در طی سالیان گذشته بیان داشت: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه ­های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه­ های روسیه داشتیم. وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک­تری در راستای منافع ملی و بین ­المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز در سخنانی به معرفی و ارائه توضیحاتی در خصوص ظرفیت­ های دانشگاه خود پرداخت و گفت: سال گذشته تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

«وادیم زاخاروف» افزود: دانشگاه «اوفا» انجمن­ های دوستی بسیاری با دانشگاه های خارجی دارد و در این خصوص ایران اولین جایگاه را در بین کشورهای دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ قرابت زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد و این موضوع خود زمینه ساز همکاری­ های بیشتر با دانشگاه های ایران و به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی که دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی است، می باشد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد این قرارداد زمینه خوبی برای توسعه همکاری های مشترک باشد.

 

لازم به ذکر است در این دیدار دکتر سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو، دکتر خان محمدی، مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه و دکتر نرگس سنائی ، رئیس گروه گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر 48 هزار دانشجو دارد و نیز بیش از 3 هزار دانشجوی از 60 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. 30 درصد از رشته های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

کلید واژه ها: ایران و روسیه قرارداد همکاری دانشگاه اوفا


نظر شما :