امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی

با مرکز پژوهشی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی(مبنا)
۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۲۳۹۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۶
معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با مرکز پژوهشی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی(مبنا) تفاهم نامه همکاری‌های علمی مشترک امضاء کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی با مبنا

در نشست مشترک دانشگاه با مرکز پژوهشی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی(مبنا) دکتر داود حسین پور، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکترمحمدتقی دشتی رئیس مرکز یادشده که در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز و دانشگاه، به امضای دو طرف رسید.

دکتر حسین پور در این نشست با بیان این که همکاری دو جانبه مرکز و دانشگاه می تواند افق روشنی پیش روی کشور ایجاد کند، گفت: امیدواریم این تفاهم نامه، چشم انداز مطلوبی را برای هر دو نهاد ایجاد کند.

وی با اعلام اینکه آمادگی هرگونه همکاری با مرکز را داریم، تاکید کرد: دانشگاه می تواند در زمینه های گسترده آموزشی و پژوهشی در قالب برگزاری کرسی های نقد و نظریه پردازی، رساله ها و پایان نامه های دانشجوئی، برگزاری کارگاهها، اجرای پروژه‌ها و سایر امور با مرکز همکاری کند.

دکتر دشتی نیز ضمن معرفی مرکز، اعلام کرد: 80% پروژه های ما مسأله محور و راهبرگرا هستند و روی مسائل دینی، فرهنگی، مردم سالاری دینی  و ... فعالیت می کنیم. مرکز این آمادگی را دارد تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها دانشگاه استفاده کند.

 

برخی از محورهای همکاری این تفاهم نامه به شرح ذیل است.

  1. برگزاری هیئت‌‌های اندیشه‌ورزی و حلقه‌های علمی و نشست‌های تخصصی؛
  2. همکاری در برگزاری نشست ها، کرسی های ترویجی و تخصصی و رویدادهای ملی؛
  3. تسریع و تسهیل در شناسایی و ارتباط با مراکز، شخصیت‌ها و مسئولان مرتبط با موضوعات همکاری؛
  4. شناسایی زمینه‌ها، نیازها، ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی راهبردی برای استفاده بهینه از فرصت‌های همکاری؛
  5. دعوت از مسئولان، محققان و کارشناسان فرهیخته دو مجموعه جهت برگزاری جلسات همفکری، تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردها (با حفظ اصول طبقه‌بندی وامانت داری)؛
  6. همکاری در پیشبرد فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه؛
  7. برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های علمی و ترویجی مشترک با استفاده از ظرفیت مادی و معنوی دو مجموعه؛
  8. حمایت و همکاری در تعاملات رسانه‌ای و فضای مجازی، گروه‌های علمی و مشارکت در تولید محتوا برای پیشبرد اهداف و طرح‌های موردنظر؛
  9. تعریف و تصویب سرفصل‌های جدید آموزشی و تألیف کتب درسی و تدوین درس‌نامه مشترک؛

 

در پایان این نشست که جمعی از اعضای مرکز به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری به امضای دو طرف رسید.

 

کلید واژه ها: تفاهم نامه علمی مبنا همکاری علمی و پژوهشی


نظر شما :