مدرسه زمستانی «هم اندیشی کرسی های نظریه پردازی»

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۱ کد : ۲۰۵۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۸۰
اولین روز از مدرسه زمستانی «هم اندیشی کرسی های نظریه پردازی» با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ساعت ۱۸ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸، در مجتمع آموزشی و اقامتی کیش مهر در فریدون کنار برگزار شد.
مدرسه زمستانی «هم اندیشی کرسی های نظریه پردازی»

آقای دکتر داود حسین پور معاون پژوهشی دانشگاه، در ابتدای مراسم افتتاحیه مدرسه زمستانی « کرسی های نظریه پردازی» ضمن بیان اهداف نشست، گفتند: یکی از محورهای اولویت دار معاونت پژوهشی، برای مرجع بودن در حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و علوم رفتاری، توسعه کرسی های نظریه پردازی است و هدف از برگزاری این مدرسه، هم اندیشی با صاحبان کرسی ترویجی، برای توسعه دانش، مرز دانش و بومی سازی نظریات است، معاونت پژوهشی برای رسیدن به این هدف، هرنوع تسهیل گری که لازم باشد، انجام می دهد. آقای دکتر حسین پور گفتند با تداوم این جلسات و هم اندیشی با یکدیگر، می شود به موضوعات میان رشته ای پرداخت و با پژوهش های درون گروهی، دانشکده ای و درون دانشگاهی و ایجاد هسته های پژوهشی، به نظریات خوبی دست یافت.

آقای دکتر حسین پور در پایان صحبت هایشان مواردی از اقدامات معاونت پژوهشی برای ایجاد زمینه های لازم برای توسعه کرسی های نظریه پردازی مطرح کردند:

  1.  برای رؤیت پذیری دیدگاه های صاحبان کرسی ترویجی، مجله ای با عنوان نظریه و نقد در علوم انسانی فعال شده که ایده ها و نقدهای انجام شده را حداکثر در سه صفحه به چاپ می رساند.
  2. برای افرادی که برای نوشتن ایده ها و نظریات خود، نیاز به پژوهش و کاهش ساعات موظفی آموزشی هستند، فرصت مطالعاتی 6 ماه تا 1 سال در نظر گرفته می شود.

در ادامه مراسم افتتاحیه، شرکت کنندگان ضمن معرفی خود، علاقه مندی های علمی و موضوعاتی که درخصوص آن، کرسی ترویجی برگزار کرده اند را بیان و هم اندیشی کردند.

در پایان مراسم آقای دکتر حسین بابایی مجرد عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی موضوعی تحت عنوان «روش شناسی نظریه پردازی در علوم انسانی» بیان کردند و جلسه در ساعت 20/45 به پایان رسید.

کلید واژه ها: مدرسه زمستانی کرسی نظریه پردازی هم اندیشی


نظر شما :