اولین جلسه شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت

دانشگاه علامه طباطبائی
۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۲ کد : ۲۲۴۴۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۳
اولین جلسه شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت

اولین جلسه شورای راهبردی  ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه به منظور ارتقا سطح تعاملات با ذینفعان و شرکای نهادی دانشگاه، در تاریخ 24 تیر ماه 1402 در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولین امور پژوهشی دانشگاه، نمایندگان نهادها و سازمان­ های طرف تفاهم نامه همکاری پژوهشی، معاونین پژوهشی دانشکده ها و رؤسای پژوهشکده­ های دانشگاه برگزار شد، آقای دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از حاضرین و مدعوین جلسه، به تلاش برای خروج تفاهم‌نامه از حالت صرفاً نمایشی تأکید و از طرفین تفاهم‌نامه‌ها درخواست کردند اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا از مسائل اصلی موضوع تفاهم نامه­ ها که عمدتاً مبتنی بر  مسائل جاری کشور است گره‌گشایی شود و قدمی استوار برای تحقق شعار سال 1402 (مهارم تورم و جهش رشد تولید) برداشته شود. در ادامه آقای دکتر مظفر جمالیان پور، مدیر  دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه به تشریح رئوس اصلی همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت پرداخت و با اشاره به تلاش دانشگاه علامه طباطبائی برای مرجعیت سازی علوم انسانی در کشور ، گفتند تحقق این امر به عنوان یک اصل در گرو برنامه ریزی برای ارتباط مؤثر و سازنده با جامعه و ذینفعان اصلی است. مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ضمن اشاره به این نکته که دانشگاه­ ها منبع اصلی و سرمایه غنی تفکر و حل مسائل ریز و درشت هستند و در صورت استفاده مناسب از آن می­ توان به بالندگی و توسعه هر چه بیشتر کشور امیدوار بود.

ایشان در ادامه گفت: استقرار میز تعامل با جامعه و صنعت، استفاده مناسب از امکان فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضای هیأت علمی دانشگاه، مشارکت متخصصین صنعت و جامعه در دانشگاه، مزایای مالیاتی جدید در حوزه تحقیق و توسعه از محل دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ­ها، جذب محققیق پسا دکتری و دکتری پژوهش محور مبتنی بر تقاضا و طراحی دوره ­های آموزشی و پژوهشی بر اساس نیازمندی جامعه و صنعت از جمله مسیرهای ارتباطی میان دانشگاه و صنعت هست. جلسه با اظهار نظر و بیان عملکرد نمایندگان دستگاه­ ها و نهادهای طرف تفاهم ادامه پیدا کرد و در پایان مقرر شد: به منظور تداوم برنامه ریزی و عملیاتی شدن تفاهم نامه ­ها سلسله نشست­ های تخصصی با حضور نمایندگان طرفین برگزار شود. به علاوه با توجه به استقبال مشارک کنندگان در جلسه مقرر شد: جلسه­ های دوره­ ای برای جمع بندی و راهبری ارتباط با جامعه و صنعت برنامه ­ریزی شود.

 

 

کلید واژه ها: ارتباط با جامعه و صنعت


نظر شما :