افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کسب و کارهای دانش‌بنیان تهران

در دانشگاه علامه طباطبائی
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۲ کد : ۲۲۴۷۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۲
شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کسب و کارهای دانش‌بنیان تهران، با هدف ارائه برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات این شرکت‌ها، در پارک علم و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، غلامرضا مهدوی، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و جمعی از مدیران و روسای دانشکده‌ها، در دانشگاه علامه‌طباطبائی گشایش یافت.
افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کسب و کارهای دانش‌بنیان تهران

آقای دکترمعتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در آغاز این مراسم گفت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایی که در دانشگاه مطرح شده، موضوع تحول در علوم انسانی است و یکی از ایده‌های اساسی دانشگاه برای نشان دادن اثربخشی علوم انسانی در جامعه، راه‌اندازی واحدهای فناور و کارآفرین در دانشگاه علامه طباطبائی است تا فرزندان ما هنگام انتخاب رشته، رشته‌های علوم انسانی جزو اولویت‌های نخست آنها باشد.
دکتر معتمدی افزود: در بیشتر دانشکده‌ها، مراکزی را ایجاد کرده‌ایم که دانشجویان و دانش‌آموختگان دارای ایده می‌توانند در آنجا مستقر شوند و به آنها خدمات ارائه می‌دهیم تا بتوانند به بلوغ برسند و از ایده خود درآمد کسب کنند و در مراکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر شوند.
وی گفت:‌ یکی دیگر از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی، موضوع توسعه ارتباط با جامعه و صنعت است. نقشی که دانشگاه با راه‌اندازی این شعبه ایفا می‌کند، ارائه قضاوت‌های تخصصی در کسب و کارهای دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت تخصصی و حقوقی دانشگاه علامه‌طباطبائی است.
در بخش دیگری از مراسم، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با تاکید بر اهمیت موضوع صلح و سازش گفت: شوراهای حل اختلاف بر اساس قانون، مانند سایر مراجع قضایی، وظیفه رسیدگی تخصصی به یک سری دعاوی را دارند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: ماده ۹ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قوه قضاییه را مکلف کرده است که جواز تخصصی، چه در دادگاه‌ها و چه در شورای حل اختلاف، برای همه واحدهای دانش‌بنیان ایجاد کنند.
مهدوی گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم تا از واحدهای دانش‌بنیان و علمی حمایت کنیم و شعبه‌ای که امروز افتتاح شد رابطی بین شوراهای حل اختلاف و دانشگاه علامه‌طباطبائی است. این شعبه تخصصی از تاریخ یکم مرداد 1402، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

تأسیس شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کسب و کارهای دانش‌بنیان تهران

تأسیس شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کسب و کارهای دانش‌بنیان تهران

کلید واژه ها: دانش بنیان شورای حل اختلاف واحدهای فن آور کار آفرین


نظر شما :