نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد دانشگاه علامه طباطبائی

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۳۹۵۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۰
نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ در اتاق شورای ریاست دانشگاه برگزار شد. در این نشست اساتید پراستناد دانشگاه در WOS، Scopus و نیز ISC حضور داشتند.
نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد دانشگاه علامه طباطبائی

 دکتر داود حسین‌پور معاون پژوهشی دانشگاه به نقش پژوهشگران پراستناد در کسب رتبه‌ در نظام رتبه‌بندی تایمز و بهبود رتبه دانشگاه در رتبه‌بندی ISC پرداخت و بیان کرد: برای موانعی که در این مسیر وجود دارد، تدابیر مناسبی اندیشیده شود. دکتر معتمدی رئیس دانشگاه، از تلاش ستودنی جمع پژوهشگران پراستناد در بالا بردن نام دانشگاه تقدیر نمود. ایشان همچنین به تولید علم در راستای حل مشکلات، نوع پژوهش، هدفمندی پژوهش و تفاوت علوم انسانی از علوم طبیعی پرداخت.

نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد

ورود به سایر پایگاه‌های رتبه‌بندی نظیر شانگهای، مورد توجه قرار دادن استنادها و H-index در ارتقاء و تبدیل وضعیت، ایجاد آیین‌نامه تشویقی و انگیزه در استادان برای چاپ مقالات Scopus و WOS ، سیاستگذاری در جهت حرکت به سمت پراستنادی، توجه به عدم برابری و هم‌وزنی استنادها، تقویت حوزه‌های بین رشته‌ای و ایجاد شبکه‌های پژوهشی، ایجاد مرکز حمایت پژوهشی، بسیج کل دانشگاه به‌صورت یکپارچه و هماهنگ در راستای تولید علم، تقاضامحور شدن طرح‌های پژوهشی دانشگاه و شفافیت نسبت بین مرجعیت علمی و علوم انسانی بومی از جمله مهمترین نکاتی بود که استادان حاضر در این نشست در خصوص آن گفتگو کردند.

در پایان دکتر معتمدی رئیس دانشگاه، ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی تمامی تلاشگران دانشگاه، ابراز امیدواری کرد «به‌جای انتظار مراجعه خریداران، با ابراز توانمندی‌های علمی، در ارائه تصویری درست از خود بکوشیم».

نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد

نشست تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران پراستناد

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی پراستناد


نظر شما :