خبر مراسم تقدیر از کارشناسان پژوهشی دانشگاه

با حضور رئیس دانشگاه جناب آقای دکتر عبدالله معتمدی
۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۴۱۶۹ خبر روز
تعداد بازدید:۳۸۴
خبر مراسم تقدیر از کارشناسان پژوهشی دانشگاه

رئیس دانشگاه: انجام پژوهش­‌های مساله محور از اصول اساسی معاونت پژوهشی است.

دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه در مراسم تقدیر از کارشناسان برگزیده حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه بر انجام پژوهش‌های مساله محور تاکید کرد و خواستار تلاش مضاعف برای هموار شدن این مسیر و سیاست گذاری برای انجام پژوهش های کاربردی در راستای حل مسائل کشور شد.

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه، مراسم  تقدیر از کارشناسان برگزیده حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر داوود حسین پور، معاون پژهشی دانشگاه، دکتر حسین اصلی پور، مدیر امور پژوهشی و معاونان و کارشناسان پژوهشی دانشگاه 13 دی ماه جاری در محل تالار اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون پژوهشی دانشگاه در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و نیز سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی، یاد و خاطره سردارشهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: بدون شک همه ما مدیون رشادت ها و جان­فشانی های این شهید والامقام هستیم. سردار سلیمانی به واقع شهید قدس و جبهه مقاومت است. او با مدیریت و توانمندی توانست با ایجاد انگیزه الهی در افراد از ملیت‌­ها و قومیت­‌های مختلف با انسجام، همدلی و هماهنگی آنان به پیروزی‌­های جبهه مقاومت را زمینه­‌سازی نماید و امنیت فعلی کشور مرهون این فداکاری هاست.

دکتر حسین پور با تقدیر از مساعدت و همکاری بخش های مختلف دانشگاه در برگزاری رویدادهای مربوط به هفته پژوهش سال جاری گفت: امسال 246 برنامه در سطح دانشگاه برگزار شد که با برنامه­‌ریزی­‌های انجام شده نسبت به سال گذشته از انسجام بیشتری برخوردار بود. وی افزود: با توجه به سیاست های اتخاذ شده، برنامه ها با اقتضائات دانشکده ها هدفمند وحول دو یا سه محور مشخص برنامه ریزی و به اجرا درآمد.

معاون پژوهشی دانشگاه در ادامه با اشاره به رونمایی از سند اولویت های پژوهشی دانشگاه در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش افزود: از این پس فعالیت های پژوهشی دانشگاه بر اساس سند اولویت های پژوهشی دنبال خواهد شد و کلیه اقدامات و فعالیت های اعضای هیات علمی با توجه به 21 اولویت مندرج در سند اولویت های پژوهشی دانشگاه دنبال خواهد شد.

او در ادامه با بیان اهمیت فعالیت های پژوهشی در رشد و بالندگی دانشگاه بیان داشت: با نگاهی به برنامه تحول 5 ساله دانشگاه مشاهده می­کنیم که از 8 محور این برنامه 5 محور مربوط به فعالیت های پژوهشی است و برای بالندگی بیشتر دانشگاه باید معاونت پژوهشی را به عنوان موتور محرکه و مرکز ثقل ببینیم.

دکتر حسین پور با بیان ضرورت تحول در این حوزه تصریح کرد: بدون‌­شک این کار با همدلی، هماهنگی و با انگیزه کافی به نتیجه خواهد رسید. تنوع فعالیت های حوزه پژوهشی و کارکردن با افراد حرفه ای نیازمند تحول اساسی در این حوزه است. معاون پژوهشی دانشگاه در این خصوص افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند یک سری زیرساختار ها هستیم که بخشی از آن انجام گرفته و امیدواریم با همکاری و همدلی روزافزون همکاران معاونت پژوهشی با سرعت بیشتری به سوی اهداف ترسیم شده پیش رویم.

در ادامه این مراسم دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه نیز در سخنانی با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن به تبیین شخصیت ایشان پرداخت وگفت: ایشان سرمایه ای عظیم و ارزشمند برای همه ما هستند. باید با تأثی به سیره  ایشان فاصله خودمان را با آن حضرت کم نماییم.

وی همچنین با گرامی داشت سردار قاسم سلیمانی و تجلیل از رشادت های ایشان افزود: در دنیای پر تلاطم امروز و با توجه به شرایطی که حاکم است، افرادی چون شهید سلیمانی به عنوان اسوه و مجاهد واقعی با اخلاص می تواند نقش­‌آفرین باشد و ملت هایی را از ظلم داعش نجات دهند. او خاطرنشان کرد: انشاالله بتوانیم از این مفاخر و سرمایه های معنوی بهره مند گردیم و ادامه دهنده راهشان باشیم.

رئیس دانشگاه در ادامه با تشکر و تقدیر از اقدامات و برنامه های هفته پژوهش در سطح دانشگاه گفت: خوشحالم که در جمع تلاشگران حوزه پژوهشی دانشگاه حاضر شده­‌ام و از مجموعه تلاش ها در ساماندهی مسائل پژوهشی دانشگاه سپاسگزارم. او با اشاره به نقش تعیین کننده پژوهش در پیشرفت دانشگاه و معنادهی به اقدامات و از جمله برنامه راهبردی دانشگاه افزود: یکی از دغدغه­‌های بنده در این زمینه بحث هدفمندی پژوهش­‌هاست که باید با جدیت به این مهم پرداخته شود تا از هدررفت سرمایه های علمی استاد و دانشجو در این زمینه جلوگیری شود.

دکتر معتمدی با بیان ظرفیت های بی بدیل دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص بهره مندی از 600 عضو هیات علمی صاحب‌نظر و تراز در زمینه علوم انسانی و اجتماعی و این نکته که 70درصد دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند  بر انجام پژوهش های مساله محور و در راستای حل مسائل کشور تصریح و تاکید کرد: انجام پژوهش­‌های مساله­‌محور از اصول اساسی معاونت پژوهشی است و باید تلاش مضاعفی برای سیاست گذاری به روش هایی که این مسیر هموار گردد، صورت گیرد تا افق روشنی برای انجام این گونه از پژوهش ترسیم و در نهایت اجرایی شود.

رئیس دانشگاه با اشاره به تدوین سند اولویت های پژوهشی دانشگاه خطاب به دست اندرکاران حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه خاطرنشان کرد: دست اندرکاران و کارشناسان حوزه پژوهش دانشگاه با سیاست گذار­ی هایی مبتنی بر نیاز کشور با جدیت و دغدغه مندی بیشتر به ارتقای برنامه ها و فعالیت ها بپردازند تا از این طریق علاوه بر رضایت از درون بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه و در نهایت پیشرفت دانشگاه باشیم.

در پایان این مراسم از کارشناسان برگزیده با اهدای لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

 

کلید واژه ها: تقدیر کارشناسان پژوهشی


نظر شما :