دیدار مدیر همکاری های علمی بین المللی با نماینده آژانس همکاری های علمی روسیه در ایران

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴ کد : ۲۵۱۷۰ خبر روز
تعداد بازدید:۷۴
در دیدار مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی نماینده آژانس همکاری های علمی روسیه در ایران که ۲۷ فروردین ماه جاری برگزار شد، مقرر شد هفته فرهنگی روسیه در ایران با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار گردد.
دیدار مدیر همکاری های علمی بین المللی با نماینده آژانس همکاری های علمی روسیه در ایران

دیدار مدیر همکاری های علمی بین المللی با نماینده آژانس همکاری¬های علمی روسیه در ایران

 به گزارش مدیریت همکاری ­های علمی بین المللی دانشگاه، دکتر لیلیا واتینووا، نماینده آژانس همکاری ­های علمی روسیه در ایران 27 فروردین ماه جاری با حضور در دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر موسی عبداللهی مدیر همکاری­ های علمی بین المللی دانشگاه و دکتر نرگس سنائی، رئیس گروه توسعه همکاری ­های علمی بین المللی و رئیس میز روسیه دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که به دعوت میز روسیه دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی ترتیب یافته بود، دکتر موسی عبداللهی، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه در سخنانی با اشاره به این که در حال حاضر همکاری ها با دانشگاه های روسیه در سطح مناسبی است، گفت: با توجه به ظرفیت های مطلوب دانشگاه علامه طباطبائی در رشته های علوم انسانی و اجتماعی تمایل داریم علاوه بر ادامه همکاری در آموزش زبان فارسی و روسی میان دانشگاه های دو کشور، وارد سطح جدیدی از روابط شویم. او با بیان همکاری­های مشترک دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه مالی، دانشگاه اوفا و دانشگاه مدرسه عالی اقتصاد روسیه در برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی افزود: علاقمند هستیم که با توسعه روابط علمی و آموزشی در سایر رشته ها بتوانیم در زمینه تبادل دیدگاه و تجربه در این حوزه ها نیز ارتباطات خوبی میان استادان و پژوهشگران دانشگاه های روسیه با دانشگاه علامه طباطبائی داشته باشیم.

دکتر عبداللهی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ­های فرهنگی میان دانشگاه های دو کشور بیان داشت: با توجه به قرابت فرهنگی میان ایران و روسیه و اهمیت آشنایی بیشتر دانشجویان با فرهنگ و هنر دو کشور پیشنهاد می شود با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات فناوری هفته فرهنگی روسیه را به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار نماییم. او اضافه کرد: برگزاری مسابقات شعر خوانی، ترجمه شعر، پخش فیلم و برگزاری نمایشگاه عکس از جمله این همکاری ها است. او تاکید کرد: برگزاری این رویدادهای فرهنگی ضمن کمک به دانشجویان در ارتقا سطح آموزشی، اهمیت بسزایی در توسعه مناسبات علمی و فرهنگی میان اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاه های دو کشور داشته باشد.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه در ادامه سخنانش همچنین با بیان عضویت کشورمان در پیمان «بریکس» و عضویت دو کشور ایران و روسیه در آن گفت: همکاری در این حوزه نیز از اولویت های مورد نظر است. او خاطرنشان کرد: بررسی زمینه ­های علمی در راستای تقویت و توسعه همکاری با «بریکس» و انجام طرح ها، کارگاه های علمی مشترک میان دانشگاه های دو کشور می تواند زمینه ساز اثر بخشی بیشتر این همکاری ها گردد.

 در ادامه این نشست، دکتر واتینووا نماینده آژانس همکاری­های علمی روسیه در ایران ضمن تشکر از دعوت دانشگاه علامه طباطبائی از توسعه همکاری با این دانشگاه استقبال کرد و گفت: با توجه به وجود گروه آموزش زبان روسی در دانشگاه دانشگاه علامه طباطبائی همکاری با این دانشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است. او با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر این همکاری ها افزود: برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی مشترک، اعطای بورسیه به دانشجویان مستعد و نیز همکاری های فرهنگی مشترک از جمله مصادیق اثرگذار در این حوزه است. نماینده آژانس همکاریهای علمی روسیه در ایران همچنین با استقبال از رویکرد فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در توسعه روابط علمی با دانشگاه های روسیه بیان داشت: برپایی هفته فرهنگی دانشگاه های ایران و روسیه و با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی آغازی برای این مهم است.

همچنین در این دیدار دکتر نرگس سنائی، رئیس گروه توسعه همکاری­های علمی بین المللی و رئیس میز روسیه دانشگاه نیز ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور دکتر لیلیا واتینووا در دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: علاقه به توسعه روابط علمی با محوریت همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشگاه علامه طباطبائی از اهمیت بسزایی برخوردار است. او برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی با همکاری انجمن های علمی دانشجویی را یاد آور شد و اضافه کرد: برپایی مسابقه ترجمه آثار شاعران روس و نیز اجرای مسابقات اجرای نمایشنامه از زمینه های مورد علاقه دانشجویان است. او خواستار حمایت نماینده آژانش همکاری­های علمی روسیه در ایران در برگزاری این رویدادها در دانشگاه علامه طباطبائی شد.

کلید واژه ها: هفته فرهنگی فرهنگ و ارتباطات اسلامی