دیدار دستیار رایزن فرهنگی سفارت چین با معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۵۴۳۲ خبر روز همکاری های بین الملل
تعداد بازدید:۹۷
معاون پژوهشی دانشگاه: دانشگاه ها با دیپلماسی علمی و فرهنگی، بسیاری از مسائل جاری در عرصه بین الملل را تغییر دهند.
دیدار دستیار رایزن فرهنگی سفارت چین با معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش مدیریت همکاری­ های علمی بین­ المللی دانشگاه، در این دیدار دکتر حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه، ضمن اشاره به تعاملات گسترده میان دو کشور ایران و چین و نیز روابط علمی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه­ های این کشورگفت: امروزه بحث دیپلماسی علمی و فرهنگی در روابط میان دانشگاه ها نقش تاثیرگذارتری دارد و ضروری است با توسعه و تقویت همکاری­ های مشترک میان دانشگاه های دو کشور، زمینه های فرهنگی مشترک، اهداف، علائق و ترجیحات دو کشور تبیین گردد تا از طریق شاهد حل مسائل بین ملت ها و کشورها باشیم.

دکتر حسین پور با تاکید بر اهمیت دیپلماسی علمی و فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها می توانند با دیپلماسی علمی و فرهنگی بسیاری از مسائل جاری در عرصه بین الملل را تغییر دهند. وی مسائل اخیر در فلسطین و نسل کشی مردم این منطقه را ناشی از عدم تبیین واقعیت ها برشمرد و افزود: دیپلمات های سیاسی و فرهنگی باید به کمک دانشگاه بیایند و با مشارکت اندیشمندان در عرصه بین المللی به تبیین واقعیت های موجود در این زمینه بپردازند و بر این اساس علاوه بر خدمت به بشریت صلح و آرامش در جهان حاکم گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه برگزاری نشست های مشترک با حضور رایزنان فرهنگی و نیز استادان و صاحبنظران دو کشور برای بررسی مسائل و چالش ها در جهان امروز و ارائه راهکار برای حل آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این گونه نشست ها بتوانیم نقش تعیین کننده ای در برقراری صلح و آرامش داشته باشیم.

دکتر حسین پور در ادامه با بیان اهمیت ارتباطات و تعاملات میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های چین بیان داشت: برقراری و حفظ این ارتباط به صورت مستمر مهم است و ضروری است همکاری های علمی و فرهنگی متناسب با نیازهای دو کشور توسعه یابد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه همکاری های میان دانشگاه علامه طباطبائی و بخش فرهنگی سفارت چین یادآور شد: با توجه به در اختیار قرارگرفتن بخش کتاب های زبان چینی در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی، امیدواریم این بخش در آینده با ارائه کتب برای دانشجویان زبان چینی ارائه خدمت نماید.

 دستیار رایزن فرهنگی سفارت چین نیز در سخنانی با اشاره به همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های چین بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم نامه های بسیاری با دانشگاه های مختلف چین دارد. امیدوارم این همکاری ها گسترش و عمق بیشتری پیدا کند و شاهد اجرای بند های تفاهم‌نامه‌ها باشیم تا آشنایی بین دو ملت افزایش یابد و همچنین پژوهش ها و فعالیت‌های علمی بیشتری به ویژه در مباحث فرهنگی به نفع دو طرف داشته باشیم.

لازم به یادآوری است که در این نشست دکتر موسی عبداللهی، مدیر همکاری های علمی بین المللی و دکتر امیر جلالی، مدیر مرکز چین شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و سرکار خانم دکتر سنائی رئیس گروه گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز حضور داشتند.

«جاوو» دستیار رایزن فرهنگی سفارت چین با دکتر داود حسین پور، ،معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلید واژه ها: رایزن فرهنگی چین دیپلماسی علمی فرهنگی


نظر شما :