اعطای جایزه بخش نقدادبی دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد به دکتر حسین پاینده

تعداد بازدید:۱۱۶۵
کتاب"نظریه و نقد ادبی، درسنامه میان رشته‌ای" پیش از این جوایزی از جمله جایزه‌ انجمن منتقدان، پژوهشگران و نویسندگان خانۀ تئاتر را هم کسب کرده بود.
اعطای  جایزه  بخش نقدادبی دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد به دکتر حسین پاینده

به گزارش عطنا، جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه برگزار شده و هر سال همزمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

کتاب «نظریه و نقد ادبی: درسنامه‌ای میان‌رشته‌ای» در آذرماه ۹۷ به عنوان منبع درس نقد ادبی در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشتۀ ادبیات فارسی و سایر رشته‌های مرتبط در علوم انسانی از سوی انتشارات سمت منتشر شد. این کتاب دوجلدی جدیدترین رویکردهای نقادانه را با نمونه‌هایی از نقد شعر، داستان کوتاه، رمان، تصاویر فضای مجازی و فیلم سینمایی در بیش از هزار صفحه به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی می‌کند. از جمله رویکردهای معرفی‌شده در این کتاب می توان به تاریخ‌گرایی نوین، نشانه‌شناسی، روانکاوی، نقد لاکانی، ساختارگرایی، پسامدرنیسم، نظریه واکنش خواننده، فرمالیسم، روایت‌شناسی، مطالعات فرهنگی و… اشاره کرد.

کلید واژه ها: اعطای جایزه بخش نقدادبی دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد به دکتر حسین پاینده


نظر شما :