پنجمین دوره مدرسه روش تحقیق علامه طباطبائی

تعداد بازدید:۱۱۷۷
دوره پنجم مدرسه روش تحقیق با مشارکت استادان ایرانی و یک استاد غیر ایرانی برگزار می شود. مدرسه روش تحقیق عموما بر روش های کیفی متمرکز است.
پنجمین دوره مدرسه روش تحقیق علامه طباطبائی

دوره پنجم مدرسه روش تحقیق با مشارکت استادان ایرانی (از دانشگاه علامه طباطبائی) و یک استاد غیر ایرانی برگزار می شود. مدرسه روش تحقیق عموما بر روش های کیفی متمرکز است. برای این دوره مجموعه‌ای از کارگاه‌های مجزا اما به هم پیوسته طراحی شده اند.

کارگاه نخست که به مدت ۱۲ ساعت و به عنوان زیربنای بحث قلمداد می شود منطق کلی و مباحث مشترک  مراحل مختلف یک پژوهش کیفی را ارائه می کند. استاد این کارگاه آقای دکتر پیتر وایت  Peter White  استاد زبان شناسی در دانشگاه نیوساوث ولز استرالیاست. وی کارگاه‌های روش شناسی مختلفی خصوصاً در زمینه‌ روش‌های کیفی، تحلیل کیفی متون و تحلیل گفتمان  برگزار نموده است. شرکت در این کارگاه (که به زبان انگلیسی ارائه می شود) خصوصا به استادان و دانشجویان مقاطع دکتری رشته‌های زبان شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، مدیریت، علوم سیاسی و ارتباطات توصیه می‌شود.

سه کارگاه نظریه مبنایی، روش تحلیل محتوا، تحلیل گفتمان به ترتیب توسط آقایان دکتر دکتر محمدسعید ذکایی، دکتر احمد گل‌محمدی، دکتر علیرضا جلیلی‌فر  به ارائه تفصیلی یکی از روش‌های تحلیل داده‌ی کیفی و چگونگی اجرای آن می پردازند. در این کارگاه ها تلاش می شود ماکتی از تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از روش موضوع کارگاه انجام شود.

کارگاه تحلیل داده کیفی با نرم افزار Nvivo هم حلقه پایانی این مدرسه و مجموعه کارگاه‌هاست. این کارگاه به شما کمک می‌کند تا آنچه را که در کارگاه‌های پیشین آموخته‌اید با استفاده از رایانه و نرم افزار انجام دهید. استاد این کارگاه دکتر فائز دین پرست است که دوره تخصصی Nvivo  را در مدرسه تابستانه ECPR  گذرانده است.

می توان گفت کارگاه اول نیاز مشترک همه پژوهشگران کیفی است و یک یا چند مورد از کارگاه‌های تحلیل محتوا، تحلیل گفتمان یا نظریه مبنایی هم نیاز علاقمندان را برآورده می‌سازد. از این رو، توصیه ما اینست که مجموعه‌ای از کارگاه‌ها را برای ثبت نام انتخاب کنید.


تحلیل کیفی متون

تحلیل گفتمان

تحلیل محتوا

نظریه مبنایی

تحلیل کیفی با نرم‌افزار Nvivo

طراحی پژوهش(تدوین پروپوزال)


زمان‌کارگاه‌ها، هزینه و ثبت‌نام

کلید واژه ها: دوره پنجم مدرسه روش تحقیق با مشارکت استادان ایرانی از دانشگاه علامه طباطبائی و یک استاد غیر ایرانی برگزار می شود


نظر شما :