رونمایی از سامانه همراه مدیریت منابع پژوهشی «به‌پژوه» دانشگاه علامه طباطبائی

تعداد بازدید:۹۱۹
این سامانه از سوی کتابخانه مرکزی دانشگاه و همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای مدیریت منابع پژوهشی به ویژه در بافت جامعه دانشگاهی کشور راه‌اندازی شده است.
رونمایی از سامانه همراه مدیریت منابع پژوهشی «به‌پژوه» دانشگاه علامه طباطبائی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

هم‌زمان با برگزاری آیین گرامیداشت هفته پژوهش، از سامانه همراه مدیریت منابع پژوهشی «به‌پژوه» دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی شد. این سامانه از سوی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای مدیریت منابع پژوهشی به ویژه در بافت جامعه دانشگاهی کشور، و دیگر مراکز پژوهشی راه‌اندازی شده است. هدف از توسعه این خدمات، افزون بر افزایش دسترسی به منابع و خدمات کتابخانه دیجیتالی دانشگاه، امکان دسترسی یکپارچه به محتوای تمامی کتابخانه‌های دانشگاهی ایران به صورت پیوسته همانند یک درگاه عمودی، امکان انتشار بروندادهای علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فروش پیوسته آنها (نشر الکترونیکی)، قابلیت دسترس‌پذیرسازی جزوات و دیگر منابع آموزشی اساتید از طریق پروفایل‌های اختصاصی و تنظیم دسترسی دانشجویان مخاطب به این منابع، قابلیت جستجو و مرور محتوای دیگر سامانه‌های نشر الکترونیکی و کتابخوان مانند کتابراه، پاتوق، و جز آن به صورت یکپارچه و در محیط به‌پژوه، مدیریت منابع اطلاعاتی در فرایند پژوهش با تامین ابزارهای مورد نیاز پژوهشگران، امکان شخصی‌سازی منابع و خدمات متناسب با نیازهای پژوهشگران و جز آن، از مهمترین قابلیت‌های سامانه به‌پژوه است.

کاربران و پژوهشگران گرامی برای دریافت این سامانه همراه می‌توانند به سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه به نشانی اینترنتی http://d-lib.atu.ac.ir  مراجعه نموده، و نسبت به دانلود آن اقدام نمایند.

کلید واژه ها: رونمایی از سامانه همراه مدیریت منابع پژوهشی «به‌پژوه» دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :