برگزاری سومین نشست استادان درس روش های تحقیق

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۶۰۴۴ خبر روز
تعداد بازدید:۹۷
آقای دکتر پیام حنفی­ زاده دکتری مهندسی صنایع و استاد دانشگاه درباره «ایجاد سهم مشارکت علمی از طریق انتخاب تئوری مناسب در تحقیقات تئوری ­محور»، قرض گرفتن تئوری از متن اجتماعی متفاوت را به عنوان واقعیت پژوهش ­های علمی مطرح و بر ضرورت توجه به سطح تئوری در کاربردپذیری آن تأکید کرد.
برگزاری سومین نشست استادان درس روش های تحقیق

سومین نشست استادان درس روش­ های تحقیق در روز سه ­شنبه مورخ 22 خرداد ماه 1403 در تالار اجتماعات دکتر میرمحمدی دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد. در این نشست که با حضور صمیمانه استادان درس روش­ های تحقیق برگزار گردید، آقای دکتر پیام حنفی­ زاده دکتری مهندسی صنایع و استاد دانشگاه درباره «ایجاد سهم مشارکت علمی از طریق انتخاب تئوری مناسب در تحقیقات تئوری ­محور» به بیان آخرین یافته ­های خود پرداخت. ایشان قرض گرفتن تئوری از متن اجتماعی متفاوت را به عنوان واقعیت پژوهش­ های علمی مطرح و بر ضرورت توجه به سطح تئوری در کاربردپذیری آن تأکید کرد.

دکتر حنفی­ زاده ارزیابی انتقادی ادبیات تحقیق و از سوی دیگر توجه به ماهیت تحقیق، سطح تحلیل و عدم قطعیت را مهم دانست به گونه­ ای که به پشتوانه این دو، تئوری مناسب انتخاب می­ شود. ایشان افزود "تئوری انتخابی باید بتواند در انتقال از مبدأ و مکانیزم­ استدلالی در مقصد قابل کاربرد باشد. مهمترین موضوع در ارتباط با تئوری تحقیق، ایجاد مکانیزم استدلالی تئوری است". 

دکتر حنفی ­زاده موضوع نشست بعدی را Theory Building تعیین کرد.

کلید واژه ها: روش تحقیق تئوری محور توسعه تئوری


نظر شما :