تفاهم نامۀ همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

تعداد بازدید:۲۱۴۰
دکتر سلیمی و هیأت همراه از «دارالقرآن علامه‌طباطبائی» و «پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» بازدید کرده و در رابطه با اجرای پروژه‌های مشترک بحث و گفت‌وگو کردند.
تفاهم نامۀ همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه :

با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و حجت الاسلام حسن نظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به امضا رسید.

 

طی این نشست دکتر حسین سلیمی ضمن بیان تاریخچه‌ای از تاسیس دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبائی به یک ثبات نسبی و نقش آفرینی جدی در آموزش عالی کشور رسیده است. این دانشگاه «تنها دانشگاه تخصصی در حوزۀ علوم انسانی» کشور است و با توجه به کیفیتی که در حوزه‌های مختلف ارائه شده است، به عنوان دانشگاه سطح یک کشور نیز معرفی شده است.

در ادامه آیت‌الله غروی، رئیس پژوهشکدۀ علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سخنانی عنوان کرد: امروزه مسئلۀ مشاوره و خانواده باید مورد تاکید قرار گیرد. خانواده نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا دچار بحران است و این بحران مسئلۀ بسیار جدی ای است. مخصوصاً با توجه به ظهور شبکه‌های اجتماعی مجازی که به وجود آمده است، این سرعت بحران حالت تصاعدی به خود گرفته که فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما ظرفیت‌های خوبی در حوزۀ علوم رفتاری داریم.

وی افزود: اگر اعضای هیئت علمی مجموعۀ شما که یک مجموعۀ غنی‌ هستند با اعضای گروه‌های این‌ پژوهشگاه جلسه های منظمی برقرار کنند، کارها بهتر پیش می‌رود. نقد کتاب‌های مختلف نیز می‌تواند به ما کمک کند. دانشگاه علامه طباطبائی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین می‌توانند در زمینه‌های مختلف، مانند ارزیابی کتاب ها، مقاله ها و چاپ آثار مشترک با هم همکاری داشته باشند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامۀ همکاری با امضای دکتر سلیمی و حجت الاسلام نظری به امضا رسید. همچنین در پایان این سفر یک روزه به قم، دکتر حسین سلیمی و هیئت همراه از «دارالقرآن مرحوم علامه‌طباطبائی» و «پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» بازدید و در رابطه با اجرای پروژه‌های مشترک در زمینۀ همکاری‌های مختلف بحث و گفت‌وگو شد.

 

 

کلید واژه ها: تفاهم نامۀ همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با پژوهشگاه حوزه و


نظر شما :