دکتر حسین توکلیان نخستین پژوهشگر جوان اقتصاد ایران

تعداد بازدید:۲۸۵۰
برگزیدگان نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه شهید بهشتی معرفی و قدردانی شدند.
دکتر حسین توکلیان نخستین پژوهشگر جوان اقتصاد ایران

دکتر حسین توکلیان استادیار دانشکده اقتصاد از بین ۵۸ پژوهشگر جوان زیر ۴۰ سال به عنوان نخستین پژوهشگر جوان اقتصاد ایران برگزیده شد.

طی مراسمی در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و با حضور دکتر مسعود نیلی، برخی روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های اقتصادی تهران و شماری از خبرنگاران، از پوستر و وبگاه نخستین جشنواره «پژوهشگران جوان اقتصاد ایران» رونمایی شد. دکتر مسعود نیلی، رئیس موسسه، در آغاز این نشست، با خیرمقدم‌گویی به حاضران، شروع به کار این جشنواره را نتیجه مشارکت و تلاش دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های اقتصادی واقع در شهر تهران دانست و گفت: «اقتصاد در مسائل کشور همواره از وزن بیشتری برخوردار بوده و در میان تمامی اقشار جامعه، حساسیت ویژه‌ای نسبت به آینده اقتصاد ایران وجود دارد. از آن‌جا که آینده اقتصاد کشور را جوانان اقتصاددان فعلی می‌سازند، ایده شناسایی و پرورش جوانان مستعد و توانمند در حوزه اقتصاد مطرح شد؛ نخبگانی که افزون بر شناسایی مشکلات جاری اقتصاد ایران، بتوانند راهکارهایی برای حل مسائل نیز ارائه کنند. بر این اساس، جلسات متعددی برگزار شد و با همکاری معاونت محترم علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت نفت و تعدادی از دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های اقتصادی، آئین‌نامه این کار به تدوین رسید و قرار بر این شد که با طی یک فرآیند کاملا علمی، شفاف و رقابتی، انگیزه برای ورود جوانان اقتصاددان به این عرصه فراهم شود و بر این اساس، اقتصاددان برتر معرفی شود.

در پایان جشنواره علاوه بر معرفی اقتصاددان برتر، بانک اطلاعات ارزشمندی از پژوهشگران توانمند در حوزه مسائل اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد که می‌تواند بسیار راهگشا باشد. همچنین گردهم‌آیی مدیران و روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های اقتصاد، دیگر دستاورد ارزشمند این جشنواره است؛ چرا که امروز، کشور نیاز مبرمی به مشارکت و همکاری دارد و این دستاورد حتی می‌تواند هم‌تراز با هدف اصلی تلقی شود.»

در این جشنواره ۵۸ پژوهشگر جوان اقتصاد ایران که همگی زیر ۴۰ سال سن داشتند، به رقابت پرداختند که در مرحله نهایی حسین توکلیان با ارائه پژوهش خود با عنوان «هدف‌گذاری تورم CPI و PPI در فضای نظام ارزی دوگانه» با چهار پژوهشگر دیگر به رقابت پرداخت.

حسین توکلیان این جایزه را بطور مشترک با سیدعلی مدنی زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به دست آورد.

کلید واژه ها: برگزیدگان نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران


نظر شما :