تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات و پژوهش های علمی

تعداد بازدید:۱۰۱۷
مهمترین اولویت های وزارتخانه برای سال آینده تحصیلی تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات و پژوهش های علمی و همکاری با دستگاه های اجرایی خواهیم بود.
تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات و پژوهش های علمی

نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی سراسر کشور با حضور، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روسای دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این نشست در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا گفت: این نشست یک نشست هماهنگی مدیریتی است و هدف از برگزاری آن همفکری مدیران دانشگاه ها و تبادل نظر آنان با یکدیگر  برای شروع سال تحصیلی جدید است.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مهمترین مسئلۀ آموزش عالی در کشور چیست، تصریح کرد: مهمترین مسئلۀ آموزش عالی در حال حاضر ارائۀ خدمات و سرویس دهی مناسب و حضور در جامعه برای تاثیرگذاری دانشمندان و محققان و کمک به مسائل و مشکلات و پیشبرد کشور است.

او در ادامه با اشاره به مهمترین اولویت های این وزارتخانه برای سال آینده تحصیلی گفت: در سال آینده تحصیلی در دانشگاه ها بیشتر متمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات و پژوهش های علمی و همکاری بیشتر با دستگاه های اجرایی خواهیم بود.

غلامی اظهار کرد: بحث مهم دیگر، مهارت افزایی دانشجویان و توانمندسازی آنان برای ورود به بخش های خصوصی است که در این زمینه با روسای دانشگاه ها جلساتی برگزار شده است.

 

کلید واژه ها: تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات و پژوهش های علمی


نظر شما :