بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از آزمایشگاه علوم شناختی و ساختمان شماره دو مرکز رشد دانشگاه

تعداد بازدید:۱۶۰۴
با احداث این مرکز فضای جدیدی برای شرکت ها، شتاب دهنده ها و استارتاپ ها فراهم می شود.
بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از آزمایشگاه علوم شناختی و ساختمان شماره دو مرکز رشد دانشگاه

 به گزارش عطنا، دکتر سورنا ستاری، معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهوری، سه شنبه 9 مهر به اتفاق دکتر رئیس دانشگاه از آزمایشگاه علوم شناختی و ساختمان شماره دو مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند. در این بازدید حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به قرار دادن دانشگاه در یک اکوسیستم نوآورانه برای خلق ثروت و اندیشه ورزی در حوزه های مختلف گفت: ما هم فضای فیزیکی و هم فضای پژوهشی دانشگاه را به این سمت سوق داده ایم. ما تنها دانشگاهی در کشور هستیم که دانشجویان علاوه بر دانش آموختگی یک دوره مهارت آموزی هم باید شرکت کنند. این دوره رایگان است و بالغ بر ۵ هزار نفر به طور سالانه در این دوره ها شرکت می کنند. استقبال از این دوره ها، بی نظیر بوده است و این دوره ها با مراکز رشد، کارآفرینی و نوآوری پیوند خورده است. در همین راستا، دانشگاه در زیست بوم نوآوری نقش آفرینی می کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از ایجاد ناحیه نوآوری این دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت و افزود: به زودی با افتتاح ساختمان شماره ۳ دانشگاه، طرح جامع نوآوری دانشگاه به مرحله نهایی می رسد و در منطقۀ فعلی، دهکدۀ نوآوری و فناوری را راه اندازی کنیم. امیدواریم بعد از دانشگاه صنعتی شریف بتوانیم اولین دانشگاهی به ویژه در حوزه علوم انسانی باشیم که یک ناحیه نوآورانه را اطراف دانشگاه شکل می دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به راه اندازی ساختمان شماره دو مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفتند: این دانشگاه در حوزۀ کارآفرینی و نوآوری در مراکز رشد در زمینۀ علوم انسانی پیشتاز است. با احداث این مرکز فضای جدیدی برای شرکت ها، شتاب دهنده ها و استارتاپ ها فراهم می شود. این کار دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی الگو خواهد شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه کرد: حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی خیلی «بکر» است و جای کار دارد. این حوزه در صورت کسب موفقیت بسیار هم پول‌ساز و درآمدزا خواهد بود. در این زمینه هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حتما از این حوزه و اقدام دانشگاه علامه طباطبائی حمایت خواهد کرد.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی پیشتاز در احداث مراکز رشد در زمینه علوم انسانی و ایجاد فضای جدید برای شرکت ها شتاب دهنده ها و استارتاپ ها خواهد شد.


نظر شما :